Sunday, May 20, 2007
La legge del karma - The law of karma
Ieri pomeriggio a Torino si è tenuto in contemporanea al "Veggie Pride" di Parigi, la manifestazione intitolata "Per un'alimentazione senza uccisione", durante la quale, diverse associazioni formate da persone vegetariane e vegane hanno sfilato con cartelli e slogan davanti ai McDonald's della città, da loro chiamati McMerdon's.
Questa illustrazione, che ho chiamato "Illustrazione illuminante" è stato il mio contributo ad un'associazione vegana (AgireOra, di cui trovate il link qui sulla colonna a destra) della mia città, che ha stampato la tavola a grandi dimensioni e ne ha fatto un cartello esposto ieri a Torino durante il festival.
Yesterday afternoon In Turin, a demonstration in defense of animal rights called "Feeding without killing" took place, while a parallel one named "Veggie Pride" was running on in Paris. It was a protest meeting carried on by several vegan and vegetarian associations which showed banners and slogans in front of McDonald's restaurants of the city.
This illustration is my contribution to a vegan association of my town which joined the meeting (Agireora, whose link can be found here on the the column on the right) and printed it in a high resolution format. I called it "illuminating illustration". It's been shown as a poster in a high resolution format at the yesterday afternoon protest meeting.
Cheers
Wednesday, May 02, 2007
Clopete clopete! - I ran and i ran and i ran
Ieri pomeriggio, in una un percorso di campagna della mia città lungo 6 km, si è svolta la prima edizione de "La corsa degli argini", gara podistica le cui strade di campagna costeggiano i fiumi Tanaro e Bormida e passano attraverso meravigliosi campi verdi e fioriti che consentono al corridore/camminatore di godere alla vista di stupendi paesaggi campestri con tanto di fauna tipica e di rilassarsi annusando le essenze della natura...
Ieri, il vosto amichevole Drawer di quartiere si è portato a casa il primo premio e il trofeo..eheheh ^_^.
Questa foto mi ritrae nelle fasi finali in cui sono spalla a spalla con il mio valoroso avversario...(poco dopo, alla curva sulla destra, cambio ritmo e lo stacco sulle ultime due salite fino a tagliare il traguardo.)
Saluti!
Yeah! Just as i wrote in the title!
Yesterday i won the first edition of a running race in the countryside near my home town.
The run passed through amazing landscapes of the low Piemont which allow the runner/walker to enjoy a wonderful sight and sniff the scents of the country.
Anyway, your friendly neighborhood drawer placed first and won the trophy!!
This pic portrays me as i was running the last meters of the race, shoulder to shoulder with a skillfull guy whom i overcame shortly after turning on the way to the up hills.
A great satisfaction to me!
Slan leat!
Subscribe to:
Posts (Atom)